Levegővédelem

Fontos információk arról, hogy miért lehet az Ön cégének szüksége a 306/2010. (XII. 23.) Kormányrendelet szerinti levegőtisztaság-védelmi engedélyre.

Levegővédelem.hu

Miben segíthetjük vállalkozását?

Igény esetén számíthat segítségünkre a levegőtisztaság-védelmi adatszolgáltatás, légszennyezés mértéke éves bejelentés (LM) elkészítése, levegőterhelési díj számítása területén. Komplexebb szolgáltatásaink a különféle légszennyezők vizsgálatai (emisszió mérés, immisszió mérés), terjedésük számítása (légszennyezés terjedés modellezés), továbbá az SFC és PFL állományok készítése az AERMOD modell részére. 

1. Engedélyköteles légszennyező pontforrás létesítési, üzemeltetési engedély kérelmek.

2. Diffúz forrás létesítése, bűzszennyező tevékenység engedélyezése, védelmi övezet kijelölése.

3. Beruházások környezetvédelmi engedélyezése (környezetvédelmi tervfejezet, előzetes vizsgálat, környezeti hatásvizsgálat és egységes környezethasználati engedély kérelem)

4. Meglévő létesítmények környezeti hatásának vizsgálatai (környezetvédelmi felülvizsgálat, teljesítményértékelés);

5. Meteorológiai adatok szolgáltatása a terjedésmodellek (AERMOD) részére, Magyarország bármely területére.

Miért érdemes minket keresnie?

Javasoljuk, hogy új beruházás fontolóra vételekor konzultáljon szakértőnkkel már a tervezés fázisában, mert közös erőfeszítésünk anyagilag is megtérülhet!

1. Segítünk Önnek a hatósági előírások értelmezésében, ajánlatunk pontosan az elvégzendő feladatra szorítkozik.

2. A légszennyezés terjedés modellezési eszköztárunk több eljárásra is kiterjed, ezek közül mindig az adott esetben megfelelőt és elegendőt választjuk, extra költségek nélkül.

3. Szakértőink a tudományterületen is egyedülálló szakértelemmel és több évtizedes munkatapasztalattal szolgálhatják az Ön projektjét.

4. A projekt előkészítés és követés terén – tehát a szerződés előtti, és utáni időszakban – is számíthat segítségünkre.

Még egy pár szó a Volkswagen emissziós tesztjeiről!!!!

2015. September 30.
Még egy pár szó a Volkswagen emissziós tesztjeiről

Mint ismeretes, több modell értékesítését is felfüggesztette a Volkswagen, miután nagyszabású csalásra derült fény. Az USA környezetvédelmi ügynöksége (US EPA) ugyanis azzal vádolta meg a társaságot, hogy a négyhengeres dízelmotorokkal szerelt autókat olyan berendezéssel látták el, amely felismeri, ha a károsanyag kibocsátás műszeres ellenőrzését végzik a járművön (pl. a gyorsulás érzékelők által szolgáltatott adatok, vagy a kerekek mozdulatlansága alapján), és ilyenkor kibocsátást csökkentő módba kapcsol.

Valószínűleg igazán senki sem számított erre 2009-ben, amikor a Volkswagen  elkezdte az elektronikus kontroll (EDC) alatt működő common rail nyomástárolós befecskendező rendszerek beépítését dízel személygépjárműveibe, az addigi TDI technológiát felváltva. A common rail a legmodernebbnek mondott diesel befecskendezési technológia, amely az üzemanyag befecskendezés terén nagyobb precizitást tesz lehetővé az injektorok elektronikus kontrollja, és a nagyobb befecskendezési nyomás miatt, ezzel elméletileg az üzemanyag jobb hasznosulását, a dízelmotor fajlagos teljesítményének növekedését, valamint a zajszint és a károsanyag-kibocsátás csökkentését eredményezve. Egyes modelleknél részecskeszűrőt, továbbá urea-alapú kipufogógáz-utókezelést alkalmazva a VW alacsony emissziós szintekkel reklámozta az USÁ-ban járműveit, és 2009-ben a Jetta Diesel Sedan modell meg is kapta "Az év zöld autója" címet. Mindez lehetővé tette, hogy a cég a zöld autókért járó támogatásban, és adómentességben is részesüljön az Egyesült Államokban.

Habár voltak erre utaló jelek korábban is, a Nyugat-Wirginiai Egyetem kutatói által tényleges forgalmi viszonyok között elvégzett emissziós vizsgálatok eredményei mégis a meglepetés erejével hatottak. E helyütt csak a nitrogén-oxidok átlagos kibocsátására vonatkozó eredményeket (g/km) közöljük, de a teljes vizsgálati eredménysor elérhető az angol nyelvű tanulmány részeként.

Teszt útvonal jellege A jelű tesztjármű B jelű tesztjármű C jelű tesztjármű
1. útvonal: autópálya 0,614 0,344 0,048
2. útvonal: városi (LA) 0,989 0,809 0,070
3. útvonal: vidéki (hegymenettel) 1,505 0,671 0,409
4. útvonal: városi (San Diego) 1,480 0,675 -
5. útvonal: városi (San Fransisco) - 0,815 0,053
Határérték (USA): 0,043

A vizsgálattal tesztelt járművek közül az A és a B jelű 2,0 L-es, a C jelű 3,0 L-es dízelmotorral, és 6-sebességes automata váltóberendezéssel volt felszerelve. Az A jelű jármű LNT (lean NOX trap), a B jelű pedig urea-alapú szelektív katalitikus redukciós rendszerrel is fel volt szerelve. Látható, hogy a 2 L-es motoroknál mért tényleges kibocsátások nemcsak az amerikai, hanem a lényegesen enyhébb európai - 0,18 g/km-es - határértéket is jelentősen túllépi. Az eredmények alapján az EPA a kibocsátási határértékeknek való nem megfelelésről szóló végzést juttatott el az autógyártóhoz, amely a VW mintegy 480 000 Volkswagen és Audi típusú, 2009 és 2015 között értékesített dízeljárművét érinti. 

Az ügy bizonyosan jelentős hatással lesz az autógyártói piac egészére.