Levegővédelem

Fontos információk arról, hogy miért lehet az Ön cégének szüksége a 306/2010. (XII. 23.) Kormányrendelet szerinti levegőtisztaság-védelmi engedélyre.

Levegővédelem.hu

Miben segíthetjük vállalkozását?

Igény esetén számíthat segítségünkre a levegőtisztaság-védelmi adatszolgáltatás, légszennyezés mértéke éves bejelentés (LM) elkészítése, levegőterhelési díj számítása területén. Komplexebb szolgáltatásaink a különféle légszennyezők vizsgálatai (emisszió mérés, immisszió mérés), terjedésük számítása (légszennyezés terjedés modellezés), továbbá az SFC és PFL állományok készítése az AERMOD modell részére. 

1. Engedélyköteles légszennyező pontforrás létesítési, üzemeltetési engedély kérelmek.

2. Diffúz forrás létesítése, bűzszennyező tevékenység engedélyezése, védelmi övezet kijelölése.

3. Beruházások környezetvédelmi engedélyezése (környezetvédelmi tervfejezet, előzetes vizsgálat, környezeti hatásvizsgálat és egységes környezethasználati engedély kérelem)

4. Meglévő létesítmények környezeti hatásának vizsgálatai (környezetvédelmi felülvizsgálat, teljesítményértékelés);

5. Meteorológiai adatok szolgáltatása a terjedésmodellek (AERMOD) részére, Magyarország bármely területére.

Miért érdemes minket keresnie?

Javasoljuk, hogy új beruházás fontolóra vételekor konzultáljon szakértőnkkel már a tervezés fázisában, mert közös erőfeszítésünk anyagilag is megtérülhet!

1. Segítünk Önnek a hatósági előírások értelmezésében, ajánlatunk pontosan az elvégzendő feladatra szorítkozik.

2. A légszennyezés terjedés modellezési eszköztárunk több eljárásra is kiterjed, ezek közül mindig az adott esetben megfelelőt és elegendőt választjuk, extra költségek nélkül.

3. Szakértőink a tudományterületen is egyedülálló szakértelemmel és több évtizedes munkatapasztalattal szolgálhatják az Ön projektjét.

4. A projekt előkészítés és követés terén – tehát a szerződés előtti, és utáni időszakban – is számíthat segítségünkre.

A városközpontok levegőterhelése a WHO szerinti ajánlás duplája is lehet!!!!

2015. July 06.
A városközpontok levegőterhelése a WHO szerinti ajánlás duplája is lehet

Egy Hong Kongban elvégzett kutatás szerint az üzleti negyedben késő délutánonként rendszeres közlekedési dugók esetén a levegő átlagos PM2.5 szennyezettsége a WHO szerinti ajánlott határértéket 104%-kal meghaladja.

Egy vizsgált útszakasz villamosain elhelyezett mérőműszer éves átlagban 51 µg/mPM2.5 koncentrációt regisztrált a délután 7-8 óra közötti időszakra. Úgy gondolják, hogy ezen levegőterhelés közel 40%-a a személygépjárművek kibocsátására vezethető vissza. Ugyanakkor a torlódást okozó személygépjárművek közvetett módon a buszok kibocsátásait is növelik a tanulmány szerint. A kutatás egyértelműen arra mutat rá, hogy a tömegközlekedés előnyben részesítése csökkentheti a levegő porterhelését.