A városközpontok levegőterhelése a WHO szerinti ajánlás duplája is lehet!!!!
Egy Hong Kongban elvégzett kutatás szerint az üzleti negyedben késő délutánonként rendszeres közlekedési dugók esetén a levegő átlagos PM2.5 szennyezettsége a WHO szerinti ajánlott határértéket 104%-kal meghaladja.
Egy vizsgált útszakasz villamosain elhelyezett mérőműszer éves átlagban 51 µg/m3 PM2.5 koncentrációt regisztrált a délután 7-8 óra közötti időszakra. Úgy gondolják, hogy ezen levegőterhelés közel 40%-a a személygépjárművek kibocsátására vezethető vissza. Ugyanakkor a torlódást okozó személygépjárművek közvetett módon a buszok kibocsátásait is növelik a tanulmány szerint. A kutatás egyértelműen arra mutat rá, hogy a tömegközlekedés előnyben részesítése csökkentheti a levegő porterhelését.