A Volvo 2019-től már csak elektromos meghajtással felszerelt személygépjárműveket értékesít!!!!
Bejelentésével a Volvo az első nagy, tradicionális autógyártó, aki elkötelezte magát az elektromos meghajtású autók gyártása mellett. Mindez nemcsak a hagyományos belső égésű motoros meghajtás végét vetíti előre, de az elektromos autók piacán fokozódó versenyt, többek között a Tesla új versenytársainak megjelenését is jelentheti.
Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója úgy fogalmazott: az elektromos meghajtást üzletpolitikájuk központi elemévé teszik. 2019-től személygépjárművek a gyártótól háromféle meghajtástípussal érhetők majd el: tisza elektromos, konnektoros (háztartási hálózatról tölthető: "plug-in") hibrid, valamint rásegítő ("mild") hibrid meghajtással. Ennek érdekében 2019 és 2021 között 5 új, tisztán elektromos meghajtású modell kibocsátását tervezik. Mindezzel a cél az, hogy az autógyártó 2025-re elérje az 1 millió eladott elektromos meghajtású autót.
Magyarországról nézve, ez legfeljebb egy álomkép lehet, de a globális piacot tekintve ez korántsem igaz: csak a tavalyi évben, Kínában 265 ezer tisztán elektromos meghajtású autót értékesítettek (szemben például az Európában regisztrált 110 ezer eladással), az EV-Volumes.com adatai szerint. A Volvot 2010-ben felvásárló kínai Geely bizonyosan tisztában van a piaci trendekkel, melyek abba az irányba mutatnak, hogy 2030-ra 10 értékesített autóból 8 plug-in lesz. Piaci elemzők állítják, hogy mivel a Volvo mellett a Jaguar, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz is elektromos meghajtású autók fejlesztésén dolgozik, várható, hogy 2020-ra a Tesla model 3-nak több, 500 km körüli hatótávolságú tisztán elektromos meghajtású vetélytársa lesz majd az autópiacon.